RSS
email

Perutusan kedua

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim,


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia.


Bersyukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurnia-Nya dapat lagi kita meneruskan perjuangan yang tidak bernoktah ini. Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah buat anda semua yang berjaya melangkah ke Tahun 2 dan juga buat semua pelajar Tahun 1 yang berjaya menyambung pelajaran di Fakulti Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia.


Mahasiswa/i yang dihormati,


Sepertimana yang anda semua ketahui, bukan mudah tugas sebagai pelajar perubatan. Namun, saya mengharapkan yang terbaik daripada anda semua semoga segala tanggungjawab kita dapat dilaksanakan dengan baik. Bukan sahaja tugas kita untuk belajar semata-mata tetapi kita seharusnya terlibat dengan program-program ilmiah untuk memantapkan lagi kemahiran komunikasi atau dalam erti kata lain “soft skill” kita sendiri. Amat besarlah harapan saya agar anda semua dapat menyeimbangkan tanggungjawab kita sebagai pelajar perubatan dan juga warga kolej.


Di kesempatan ini juga, saya ingin mengucapkan tahniah kepada semua SUK saya yang telah dilantik dan diharapkan semua SUK saya dapat melaksanakan tugas masing-masing dengan tabah dan ikhlas demi menjaga kepentingan bersama mahasiswa fakulti Perubatan. Selain itu juga, saya mengharapkan semua pelajar perubatan dapat memberi kerjasama yang baik terhadap SUK yang telah dilantik dalam menyalurkan masalah atau sebarang ketidakpastian. Hubungilah kami sekiranya anda mempunyai sebarang masalah atau pertanyaan.


Akhir kalam daripada saya, suka untuk saya berkongsi satu pepatah daripada Richard Bach,

“Here is the test to find whether your mission on Earth is finished: if you're alive, it isn't”


Sekian.


Wassalamualaikum WBT.


“PROFESSIONALISME MEMBENTUK MAHASISWA GLOBAL”



NASIHA BINTI OMAR

MPP FAKULTI PERUBATAN TAHUN 1 DAN 2

PMUKM 2009/2010

nasihapmukm@gmail.com

0194432472


Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

 

Categories

Quote to be noted

Why do we want to show the world we exist(by our appearance)??? That only shows that we are not confident.

Our beloved Prof.